torsdag 21 oktober 2010

Rammel och fika

Ikväll åkte vi iväg till vårt stora fina centrum, hussa & jag - med tunnelbana!!!
Lite läskigt är det fortfarande, men värst är de där gallrena man ska gå på innan man ens får komma in i huset där tågen bor. Men när vi kom fram så väntade matte på oss!! *HOST HOST*

Vi gick in i centrum och vet ni vad, då gick matte bort en liten stund och så kom det fram en kille som tyckte jag var jättefin! Han tyckte om svarta staffar, han visste precis att jag var en sån engelsk staffe!! Kille med koll! Han hade haft en USA-reggad renrasig Pitbull tidigare. Jag tror han tyckte om mig massor.

Sen skulle vi gå därifrån och jag var så glad eftersom någon tyckte om mig!!! Så då trampar hussa mig på tassen! Inte för att jag märkte något, jag hade ju fullt upp med att springa och vara så glaaad! Men vet ni vad hussa gjorde då?!? RAMLADE!!!! Ha, ha, ha, ha! Det såg jättekul ut! Hon vinglade först massor, eftersom hon försökte väja för lilla mig. Hon påstår att jag sprang i sicksack... Och då snubblade hon till på min tass och försökte få balans samtidigt som hon inte ville trampa på någon mer av mina tassar, jag har ju 4 tassar - hon har bara 2 och kan ändå inte hålla reda på dem. Konstigt. Ja. Så helt plötsligt satt hon på rumpan. I centrum, mitt på det blanka fina golvet. Men hon bara skrattade!!! Och busade med mig och skrattade! Hon e lite rolig hon. Vad bra att ingen gjorde illa sig, eller blev arg, alla bara skrattade! Mest matte :-)

Efter det så "fikade vi". Det betyder att jag blir fastbunden vid hussas ben medans hon äter något som luktar jättegott som jag inte får smaka. Men! Jag hittar godsaker under bordet jag! Sen kom husse och det älskar jag!

Efter en stund gick vi iväg och då smet matte och hussa in i en affär och husse och jag gick ut på torget. Sen fick jag åka tunnelbana hem med hussa. Det e bra, hon verkar i alla fall ha koll... på både mina och sina tassar.

Tass, tass,
Merlyn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar