lördag 6 november 2010

Fotboll följt av brottning med grannen

Bästa hundhändelsen idag var nog att få träffa Frida ute på vår gård, under sena kvällsrastningen. Frida är en riktig liten raring, en dvärgschnuaser och ca 12 veckor. De bor i samma port som oss, fast på en lägre våning. Vi var ute i godan ro och "sparkade lite fotboll" (det ligger en Pepsi-reklam-fotboll ute). Jättekul! Svoooosch! sa det plötsligt och så kom den lilla yrhättan flygande från ingenstans. Sen var man som hussa bortglömd och negligerad bra länge... :-) De har så himla kul när de leker ihop, de där två. Frida med sina plockepinn-ben på hela 2 kg (berättade hennes husse) och så Merlyn då, vildbasaren på säkert över 8 kg nånting vid det här laget (Vi har ingen våg!!) De rullar runt och försöker bossa varandra båda två ;-) Ser rätt festligt ut. De är tvärtysta när de leker, om man inte såg dem skulle man inte veta att de var där. Fast efter ett tag började Frida uppge några slags mjäkiga, jag vet inte, morrningar(?) kanske, det lät mer som mysiga snarkningar. Hennes husse hade inte heller hört det förut. Först förstod ingen av oss vem av valparna som ljudet kom ifrån! ;-) Men de hade bara roligt! Det brukar vara svårt att skilja dem åt, fullt uppe i varv som de är.

Dagen har annars bjudit på lite mys med min skruttas kompis Mr M som fick ta sig an Merlyn när skrutt skulle duscha.... vilket visade sig ta över en timme(!) inklusive BAD!!! Själv låg jag och vilade och det tog ett tag innan jag insåg att hon hade lämnat över bitaren till Mr M... Jag pallrade mig upp och försökte gömma frisyren under ett hårband, sprayade parfym (för att jag skulle kvickna till) och gick inte och räddade killen. I och för sig klarade han sig nog ganska bra, men han höll krampaktigt ett hundben i ena handen. Det brukar vara det främsta "vapnet" i kampen om tänderna... Men han sa att allt gått bra. Jag rymde ut med min hund och såg till att han blev både rastad och fick mat - allt det jag trodde skulle ske under skrutts "watch". Men vi var lite i olag med tiderna idag, så jag skyller på det istället för på henne, hennes besök och hennes extremt långa bad/dusch/spatimme... :-)

Lilleman somnade i alla fall gott sen. Blev en liten kamp när vi skulle förflytta oss till sovrummet, då han hade somnat i soffan. Han vill väldans gärna ligga i vår säng! :) I vanliga fall gör det inget men jag tänkte ha datorn till sällskap en stund så jag ville inte riktigt riskera en nattfajt om laptopvärmen och sladdar och andra prylar. Till slut la han sig på sin bädd i vårt sovrum (han har ju en där också, likväl som i vardagsrummet)

Ser fram emot imorgon! Håller tummarna för lite valp-tillbehörs-shopping, kanske ett besök hos syster&co (vilket inkluderar den ljuvliga kissen Matisse) och eventuellt en massa hemmapyssel och kanske inhämtning av lite saker hemma hos storabror min.

G'natt!!
~ Hussa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar