fredag 10 september 2010

Resan till Göteborg... lite pirr!

Idag är det fredag och vi ska försöka ta oss ner till Göteborg, min karl och jag! Jag säger försöka, för hela hemmet håller på att rasa samman under tiden känns det... Diskmaskinen gick sönder igår! Senare på kvällen körde jag en tvättmaskin och då fick badkarsavloppet/golvbrunnen för sig att täppa igen. Så vi stod inatt med nästan en decimeters översvämning av badrumsgolvet!!! Fick hinka vatten från golvet och ner i toaletten, pumpaläns!! Och vi som ska vara borta i helgen och lämna tonårsskruttet hemma... Med allt vad det innebär i fix och don i badrummet inför kvällens party. StockholmsHEM tyckte inte att det här var akut, utan de ville komma på måndag istället. På måndag!!!! Jag fick nästan frispel! Jag räknar med att behöva tvätta dygnet runt - och duscha - när vi kommer hem med kisse-valpen. Jag räknar med att han kissar ner mig hela tiden, så fort jag tar i honom. Jag ska gå omkring i regnrock. Bilens baksäte är inklätt med picnickfilt (som har plastad baksida) och jag har hamstrat, ni vet sån där plastad frotté som man har i spjälsängar? Sånt! Och andra bebisinplastadeblöjbytardukaribristpåskötbordsprylar! Jag räknar med att han kräks oavbrutet i 40 mil hem sen... Och kissar.

Men, jag har laddat med godis och cola och konstig bilmusik (kassettband!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar