söndag 12 september 2010

Vi har hämtat hem en ny familjemedlem - som har fyra ben och svans!

Vi har under helgen varit på en liten biltur, min lilla karl & jag! Vi tog oss ner till Lycke i Göteborg och till Laila Ström som driver Joddricks Kennel. Hon föder upp Staffordshire Bullterriers och hade en liten raring som letade efter ett nytt och livslångt hem.

Kullen som hon hade aktuell för oss bestod av 5 valpar, alla 8 veckor gamla när vi kom dit. Veterinärbesiktade och friska och fina. Av de 5 valparna i kullen så fanns det 1 tjej och 4 killar. Vi skulle titta på en liten hane som hette Ajit men kallades för "Långben" hemma hos Laila :-) Han hade nämligen långa, stiliga bakben, som skiljde honom lite från hans syskon. Samtidigt som vi var där så var en annan kvinna där, Eva, som skulle bli fodervärd/delägare till en annan av syskonen, nämligen Atul (som ska få heta Viktor)


Träffen med uppfödaren gick kanon. Vi satt och pratade i hennes kök medan valparna tassade runt och lekte och sprang och kissade (det var väl ungefär det de gjorde :-) ). Men de hördes inte!! Inte ett ljud! Inget skällande, gnyende eller bjäfsande. Hade man inte tittat på dem hade man inte märkt att de var där. Magiskt!

Vi ställde 1000 frågor (hon sa att jag skulle skriva en lista och fråga allt, att inga frågor var dumma - så jag gjorde som jag blev tillsagd, he he) tittade på massa papper, läste och diskuterade och skrev på!!!
Hundägare!!! Vad sägs om den, du!?!?!?! Hade man inte väntat sig, va? :-)

Länk till Joddricks Kennel och info om denna kull och dess nya ägare:

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar